Logo thuisintwente.nl


Stichting NESST wil jonge ondernemers ondersteunen in de beginfase van hun onderneming. Onlangs zijn de afgeronde ideeën in The Cee Spot in Enschede gepitcht met een Dragons' Den. Foto: Felix Dransfeld
Stichting NESST wil jonge ondernemers ondersteunen in de beginfase van hun onderneming. Onlangs zijn de afgeronde ideeën in The Cee Spot in Enschede gepitcht met een Dragons' Den. Foto: Felix Dransfeld

Succesvolle afsluiting ondernemersprogramma Stichting NESST met Dragons' Den

ENSCHEDE - Het ondernemersprogramma van Stichting NESST is afgesloten met een Dragons' Den. Tijdens dit evenement hebben de ondernemers in spe hun bedrijf gepitcht voor een vijfkoppige jury, bestaande uit ondernemers en mogelijke investeerders uit Enschede en omgeving.

Stichting NESST is in februari 2017 opgezet door een groep studenten die jonge ondernemers wilde ondersteunen in de beginfase van hun onderneming. Door een halfjaar lang elke week gastsprekers langs te laten komen en begeleiding te bieden, hoopten zij dit doel te behalen.

Ondertussen is het tweede seizoen van dit programma succesvol afgerond. "We kijken terug op een erg geslaagd tweede seizoen. Zonder dat wij er bewust van zijn, voegen we met dit programma echt waarde toe aan mensen. Als iemand je achteraf apart komt bedanken voor de impact die wij gemaakt hebben op zijn leven, dan geeft dat een hartverwarmend gevoel", zegt Casper van Ginneken, voorzitter van het bestuur van Stichting NESST.

Het tweede seizoen van Stichting NESST is in september begonnen. Vijf maanden lang kwamen de deelnemers wekelijks samen voor interessante gastsprekers en workshops. In deze tijd zijn ze begonnen met het uitwerken van hun idee tot een bestaand bedrijf. Ze zijn begeleid in het opzetten van hun businessplan en hebben veel tips en informatie gekregen over verschillende onderwerpen, uiteenlopend van marketing en branding tot financiën en juridische aspecten.

Om alle resultaten van de deelnemers te delen is de Dragons' Den gehouden, een feestelijke avond waarop ondernemers uit de omgeving van Enschede konden luisteren naar de interessante nieuwe start-ups. Voor de deelnemers viel er ook nog wat te winnen; degene met de meeste potentie maakte kans op een Golden Egg Check sessie ter waarde van 2.500 euro en een consultancygesprek met Flynth. Daarnaast kon het publiek stemmen op hun favoriet, de publieksfavoriet won drie maanden gratis werken in The Cee Spot.

De jury had een belangrijke taak in het beoordelen van de pitches en ideeën. Aan de hand van hun kennis en ervaring is er uiteindelijk één duidelijke winnaar uit gekomen. Teun te Bulte met zijn idee voor een amateurvoetbalapp genaamd Fanaplay ging ruim aan kop. Zijn goed vormgegeven presentatie was duidelijk en bleek zeer overtuigend. "Toen ik net begon bij Nesst was ik vrij teruggetrokken. Maar toen ik op dat podium stond om mijn idee te presenteren, ging ik aan. Niks is leuker dan te delen waar je zo gelukkig van wordt", aldus Teun.

Via de stempagina van Stichting NESST kon ook het publiek zijn mening laten horen. De stemmen werden automatisch geteld en daar kwam Michelle Geerlings met Studio MIES naar voren als publieksfavoriet. Haar enthousiasme in de pitch nam het publiek en de jury direct mee. Ook uit Michelle haar reactie bleek dat: "Ik vind het zo tof om te kunnen presenteren en de waardering op deze tastbare wijze terug te krijgen voor waar ik in de afgelopen maanden met passie aan heb gewerkt!"De avond is afgesloten met een gezellige borrel op locatie. Het evenement heeft plaats gevonden in The Cee Spot, een community voor creatieve ondernemers waar ze samen kunnen werken en door kunnen groeien.

Eind februari gaat er weer een nieuw seizoen van Stichting NESST van start. Ook interesse in ondernemerschap en binnen vijf maanden een bedrijf opzetten? Meer informatie of direct inschrijven kan via www.stichtingnesst.nl.

reageer als eerste
Meer berichten